#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 8

December 8, 2017

 

 

Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä.

LUUKKU 8: LAUTTASAARI

Lauttasaaresta ja sen ympäristöstä löytyy lukuisia erinomaisia juoksureittejä ja hienoja merellisiä liikuntapaikkoja, mutta saarelta löytyy myös yleisurheilurata. 350 metrin rata on harvemmin kilpailukäytössä, mutta soveltuu kuitenkin treenaamiseen erinomaisesti.

TREENI: 3 x 4 x 400 metriä

Harvemmin pääsee 400 metrin vetoja herkuttelemaan lähtö- ja loppusuoralla, mutta Lauttasaaressa se on mahdollista. Huolelliset verryttelyt jälleen pohjille ja liikenteeseen. Vältä laittamasta kaikkea peliin eli rennolla ja nousujohteisella asenteella kehiin. 3 x 4 x 400 metriä tarkoittaa sitä että juostaan kolme neljän toiston sarjaa 1,5-2 minuutin palautuksella ja pidempi 3-5 minuutin sarjapalautus aina jokaisen neljän vedon jälkeen.

 

Voit rytmittää vedot esimerkiksi seuraavan kaavan mukaan: ensimmäinen sarja noin cooperin testin vauhtia (tai esimerkiksi 3000-5000 metrin vauhtia), toinen sarja hieman reippaampaa ja viimeinen vielä hieman kovempaa. Kokeneemmilla juoksijoilla tämä voisi tarkoittaa esimerkiksi 3000 metrin vauhtia - 1500 metrin vauhtia ja viimeinen hieman kovempaa. Voit myös vedellä kaikki vedot tasavauhtisina esimerkiksi 1500-3000 metrin kisavauhtia. Pääasia olisi että harjoitus on nousujohteinen tai ainakin tasavauhtinen - ei hyytyvä missään tapauksessa!


Lauttasaaren urheilukenttä Movescountissa

Please reload

Kuumimmat

Tutustu alkusyksyn 2019 valmennustarjontaan

August 18, 2019

1/4
Please reload

Tuoreimmat