#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 10

December 10, 2017

 

Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä.

LUUKKU 10: PITKÄKOSKI

Pitkäkoski on leppoisa alue Vantaanjoen reunamilla. Pitkäkosken maja sopii hyväksi tukikohdaksi ja portiksi Keskuspuiston pohjoisosiin, Vantaanjoen varren reitteihin tai Silvolan tekojärven maastoihin. Alueella on paljon luonnonsuojelualueita, polkuja, peltoja ja Haltiapolun hiekkapohjaisia ulkoilureittejä.

TREENI: PITKÄKOSKEN VAUHTILEIKITTELY


Päivän treenissä loikataan Vantaan puolelle Pitkäkosken rinnelehtojen keskelle tehdylle ulkoilureitille. Rentouttavan leppoisa 600 metrin pätkä soveltuu pienen kumpuilun myötä terävän lyhyelle vauhtileikittelylle.

 

Juokse 600 metrin pätkä 3-5 kertaa. Juokse terävästi 15 sekuntia ja hölkkää/kävele 15 sekuntia. Keskity rentouteen ja anna askelen lentää Vantaanjoen kuohuessa muutaman metrin päässä. Palauttele toistojen välillä 2-4 minuuttia. Muista selkeä ero kovien ja kevyiden pätkien välillä ettei harjoitus puuroudu!

 

Vauhtileikittelyyn sopiva reittikartta Movescountista.

Please reload

Kuumimmat

Tutustu alkusyksyn 2019 valmennustarjontaan

August 18, 2019

1/4
Please reload

Tuoreimmat