#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 18

December 18, 2017

Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä.

LUUKKU 18: TALI

Tali on monipuolinen urheilualue Länsi-Helsingissä. Alueelta löytyy kaikki mahdollinen golfkentistä keilahalleihin, jalkapallohalleihin ja frisbeegolfratoihin. Myös juoksuun alue sopii mainiosti vaihtelevine reitteineen ja erinomaisine väylineen ympärillä oleviin kohteisiin.

TREENI: PYRAMIDIVEDOT

 

Klassikkotreeni pyramidivedot saa oman talilaisen twistinsä, kun treenin starttaa jalkapallohallin kupeesta ja tekee harjoituksen kansainväliseen maastojuoksutyyliin ympäri alueen laajaa tasaista nurmikkoaluetta.

 

Harjoitus on: 30 sekuntia - 60 sekuntia - 90 sekuntia - 120 sekuntia -180 sekuntia - 120 sekuntia - 90 sekuntia - 60 sekuntia - 30 sekuntia. Eli aloita lyhyellä vedolla, käy välissä aina kolmessa minuutissa, jonka jälkeen vetojen mitta lyhenee jälleen. Palautus aina yhtä pitkä, kuin edellinen veto eli esimerkiksi 30 sekunnin vedon jälkeen ota 30 sekunnin palautus ja 180 sekunnin vedon jälkeen 180 sekunnin palautus.

 

Lyhyemmät vedot voit juosta tietenkin kovemmalla effortilla kuin pidemmät, mutta treenin kokonaismäärä on kuitenkin vain 13 minuuttia kovaa juoksua eli alusta alkaen voi olla hyvä höyry päällä. Kuitenkin niin, että aivan maksimia juoksisit vasta viimeisen, jos siltä tuntuu. Pisimmissä vedoissa hyvä tahti on esimerkiksi noin cooperin testin rytmi tai hieman kovempi. Kannattaa kuitenkin huomioida, että nurmikko alustana saattaa tuntua hieman rankemmalta jos ei siihen ole tottunut.

Please reload

Kuumimmat

Joulun liikuttavimmat lahjat!

December 4, 2019

1/3
Please reload

Tuoreimmat