Search
  • Runner's High

#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 21


Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä. LUUKKU 21: RADANVARSI ILMALASTA MÄKKYLÄÄN Radanvarren suora ei ehkä ole se kaunein pala helsinkiläistä juoksumaisemaa mutta erittäin tehokas ja tasainen juoksuharjoitteluun. Suora on vuoden nopeimman suomalaismaratoonarin ja Runner's High:n valmentajan Aki Nummelan ehdoton suosikkitreenipaikka sen monotonisuuden, suoruuden ja tasaisuuden takia. Ilmalasta aina Mäkkylään juna-asemia toisen perään ja matkaa tasan viisi kilometriä ilman yhtäkään tienylitystä. TREENI: KIIHTYVÄ MARATONPITKÄ Maratontreeniin erityisen hyvin soveltuvalla suoralla ainoa treenimahdollisuus on vetää tappavaa maratontreeniä. Päivän treeni on mehukas 30 kilometrin kiihtyvä maratontreeni. Suunnittele vauhdit sen mukaan että jokainen viiden kilometrin pätkä etenisi suunniteltua tahtia. Aloita leppoisammista PK-tahdeista, nosta vauhtia vähitellen VKL-alueelle ja viimeinen 5 km pätkä voi mennä fiiliksen mukaan noin maratonvauhtia tai hieman kovempaa.

Esimerkkiharjoitus 3h 10 min maratonjuoksijalle vauhteineen:

0-5 km 5.45/km, 5-10 km 5.35/km, 10-15 km 5.25/km, 15-20 km 5.15/km, 20-25 km 5.00-5.05/km, 25-30 km 4.50-5.00/km

Huomioi suoralla mahdollisesti puhaltava äkäinen tuuli tahdeissa ja rentouta jos siltä tuntuu!

Kiihtyvään maratonvauhtiseen sopiva reittikartta Movescountista.

RUNNER'S HIGH OY

+358 44 205 0310

valmennus @ runhigh.fi
Kap Hornin katu 7
00220 Helsinki
y-tunnus: 2399164-4

  • Wix Facebook page
  • Wix Twitter page
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon

#WERUNHIGH

#PIMPMYRUN