#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 7


Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä. LUUKKU 7: KAIVOPUISTO Kaivopuisto on yksi Helsingin merellisimmistä juoksukohteista ja kattaa niin puiston hiekkatiet, merenrannan asfalttibaanan sekä Tähtitornin kukkulan. Pienellä alueella on paljon monipuolista vaihtoehtoa kaikenlaiseen treenaamiseen. Kaivopuiston alue nopeine juoksubaanoineen on myös vuonna 2018 isossa osassa niin Helsinki10:llä, Helsinki Half Marathonilla sekä Helsinki Marathonilla. TREENI: 30 SEKUNNIN MÄKIVEDOT

Kaivopuistosta on hyvä hakea hieman terävyyttä askeleeseen lyhyiden mäkivetojen kautta. 30 sekunnin toistot Tähtitornia kohti terävällä tahdilla ja leppoisalla kävelypalautuksella tuo ryhtiä ja voimaa juoksuun. Jos ehdit ennen 30 sekunnin loppua ylimpään kohtaan, voit hyvällä omalla tunnolla stopata vedon siihen. Ota pohjille huolelliset verryttelyt ja pyri nousujohteiseen sarjaan. Jos rakennat koko harjoituksen lyhyiden mäkivetojen ympärille, hyvä toistomäärä on 10-15 x 30 sekuntia. Näin monella toistolla voit ottaa alun rennommin. Voit myös tehdä 3-5 x terävästi lenkin yhteydessä tai äkäisempää pöhinää metsästäessä. Tällöin huolehdi siitä että ennen kuin alat revitellä liian kovaa että lihakset ovat varmasti vetreänä.

30 sekunnin mäkivetoihin sopiva reittikartta Movescountista.

Kuumimmat
Tuoreimmat
Arkisto
Tagit

RUNNER'S HIGH OY

+358 44 205 0310

valmennus @ runhigh.fi
Kap Hornin katu 7
00220 Helsinki
y-tunnus: 2399164-4

  • Wix Facebook page
  • Wix Twitter page
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon

#WERUNHIGH

#PIMPMYRUN