#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 8


Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä. LUUKKU 8: LAUTTASAARI Lauttasaaresta ja sen ympäristöstä löytyy lukuisia erinomaisia juoksureittejä ja hienoja merellisiä liikuntapaikkoja, mutta saarelta löytyy myös yleisurheilurata. 350 metrin rata on harvemmin kilpailukäytössä, mutta soveltuu kuitenkin treenaamiseen erinomaisesti. TREENI: 3 x 4 x 400 metriä Harvemmin pääsee 400 metrin vetoja herkuttelemaan lähtö- ja loppusuoralla, mutta Lauttasaaressa se on mahdollista. Huolelliset verryttelyt jälleen pohjille ja liikenteeseen. Vältä laittamasta kaikkea peliin eli rennolla ja nousujohteisella asenteella kehiin. 3 x 4 x 400 metriä tarkoittaa sitä että juostaan kolme neljän toiston sarjaa 1,5-2 minuutin palautuksella ja pidempi 3-5 minuutin sarjapalautus aina jokaisen neljän vedon jälkeen.

Voit rytmittää vedot esimerkiksi seuraavan kaavan mukaan: ensimmäinen sarja noin cooperin testin vauhtia (tai esimerkiksi 3000-5000 metrin vauhtia), toinen sarja hieman reippaampaa ja viimeinen vielä hieman kovempaa. Kokeneemmilla juoksijoilla tämä voisi tarkoittaa esimerkiksi 3000 metrin vauhtia - 1500 metrin vauhtia ja viimeinen hieman kovempaa. Voit myös vedellä kaikki vedot tasavauhtisina esimerkiksi 1500-3000 metrin kisavauhtia. Pääasia olisi että harjoitus on nousujohteinen tai ainakin tasavauhtinen - ei hyytyvä missään tapauksessa!

Lauttasaaren urheilukenttä Movescountissa

Kuumimmat
Tuoreimmat
Arkisto
Tagit

RUNNER'S HIGH OY

+358 44 205 0310

valmennus @ runhigh.fi
Kap Hornin katu 7
00220 Helsinki
y-tunnus: 2399164-4

  • Wix Facebook page
  • Wix Twitter page
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon

#WERUNHIGH

#PIMPMYRUN