#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 13

December 13, 2017

Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä.

LUUKKU 13: LIIKUNTAMYLLY

Liikuntamylly Myllypuron metroaseman päällä on Helsingin ainoa kiertävä sisäjuoksurata (200 metrin rata) ja ainoa asiallisten talvisten yleisurheilukilpailuiden kohde. Erityisesti iltaisin Liikuntamyllyn radalla voi myös käydä jyräämässä avoimilla vuoroilla omia treenejä. Myös esimerkiksi Runner's High:n maratonklubin ja Runner's eLiten voi bongata treenaamasta usein talviaikaan Liikuntamyllystä.


TREENI: YASSOT

Runner's Worldin CRO:n Bart Yasson virittelemä 800 metrin toistotreeni. Alkuperäinen ajatusmalli on ennustella maratonaikaa 800 metrin toistojen perusteella niin että minuutit muokataan tunneiksi. Maratonaikaa suhteutettuna 800 metrin toistoihin ei ihan parhaiten saa toimimaan koska maratonin juokseminen on hyvin kaukana 800 metrin toistoista mutta sehän ei vie pohjaa siltä että Yassot on hyvä treeni.

 

Tee 6-10 x 800 metriä noin 5-10 kilometrin kilpailuvauhtia tasavauhtisena tai hieman nousujohteisena. Voit tietenkin tehdä myös alkuperäisen ajatuksen mukaan ja muokata tavoitevetoajat maratonaikojen mukaan. Eli jos tavoittelet neljän tunnin alitusta maratonilla niin voit lähteä neljän minuutin 800 metrin vedoilla liikkeelle. Kunhan muistat varoituksen sanat että neljän minuutin toistot ei suoraan käänny neljän tunnin maratonkuntoon. Palauttele muutama minuutti tai hölkkäile 1-2 kierrosta vetojen välissä.


Liikuntamylly Movescountissa.

Please reload

Kuumimmat

Elokuussa 2020 alkavat juoksuryhmät

August 3, 2020

1/2
Please reload

Tuoreimmat