#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 17


Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä. LUUKKU 17: PALOHEINÄ Paloheinä on ulkoilmaharrastajan mekka Helsingissä. Pääkaupungin parhaat ladut ja polut lähtevät Paloheinästä jokaiseen suuntaan olosuhteiden niin salliessa. Paloheinän ulkoilumajalta löytyy vessat, pukuhuoneet, kahvila sekä pienet säilytyslokerot. Muutaman sadan metrin päässä kohoaa Paloheinän täyttömäki joka ei ihan massiivisuudessaan haasta Malminkartanon serkkuaan, mutta on muuten rinteiltään monipuolisempi. Paloheinästä löytyy juoksijoille niin pehmeää rankahkoa pururataa, tasaista hiekkatietä ja polkuja. Uutuutena syksyllä 2017 avatut kuntoiluportaat. TREENI: YHDISTELMÄTREENI Paloheinän yhdistelmätreeni sisältää monipuolisesti juoksua. Tee hidasvauhtinen kolmen kilometrin verryttely metsäpoluilla. Sen jälkeen viritä kehosi kahdella kahden kilometrin avaavalla "puolimaratonvauhtisella" VK-vedolla Haltiapolun hiekkabaanoja pitkin, palauttele vetojen välissä 3 minuuttia kävelyä.

Loppuun hakeudu täyttömäen Hakuninmaan puoleiselle rinteelle ja juokse 4-6 x mäki ylös huipulle saakka. Palauttele mäkivedosta kävelyhölkällä alas ja starttaa seuraava veto. Jos haluat irroitella, vedä viimeinen veto all out, muuten hillitysti siihen saakka! Loppuun vielä huolellinen verryttely ennen palauttavaa munkkia ulkoilumajalla.

Paloheinän mäkivetoihin sopiva reittikartta Movescountista.

Kuumimmat
Tuoreimmat
Arkisto
Tagit

RUNNER'S HIGH OY

+358 44 205 0310

valmennus @ runhigh.fi
Kap Hornin katu 7
00220 Helsinki
y-tunnus: 2399164-4

  • Wix Facebook page
  • Wix Twitter page
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon

#WERUNHIGH

#PIMPMYRUN