#WeRunHelsinki-joulukalenteri: Luukku 17

December 17, 2017

 

 

Tämän vuoden joulukalenterissa availlaan luukkuja #WeRunHelsinki-hengessä. Esittelemme 24 Runner’s High:n valmentajien valitsemaa Helsingin suosikkijuoksukohdetta ja höystämme näitä paikkaan sopivalla treenillä.

LUUKKU 17: PALOHEINÄ

Paloheinä on ulkoilmaharrastajan mekka Helsingissä. Pääkaupungin parhaat ladut ja polut lähtevät Paloheinästä jokaiseen suuntaan olosuhteiden niin salliessa. Paloheinän ulkoilumajalta löytyy vessat, pukuhuoneet, kahvila sekä pienet säilytyslokerot. Muutaman sadan metrin päässä kohoaa Paloheinän täyttömäki joka ei ihan massiivisuudessaan haasta Malminkartanon serkkuaan, mutta on muuten rinteiltään monipuolisempi. Paloheinästä löytyy juoksijoille niin pehmeää rankahkoa pururataa, tasaista hiekkatietä ja polkuja. Uutuutena syksyllä 2017 avatut kuntoiluportaat.

TREENI: YHDISTELMÄTREENI

Paloheinän yhdistelmätreeni sisältää monipuolisesti juoksua. Tee hidasvauhtinen kolmen kilometrin verryttely metsäpoluilla. Sen jälkeen viritä kehosi kahdella kahden kilometrin avaavalla "puolimaratonvauhtisella" VK-vedolla Haltiapolun hiekkabaanoja pitkin, palauttele vetojen välissä 3 minuuttia kävelyä.

 

Loppuun hakeudu täyttömäen Hakuninmaan puoleiselle rinteelle ja juokse 4-6 x mäki ylös huipulle saakka. Palauttele mäkivedosta kävelyhölkällä alas ja starttaa seuraava veto. Jos haluat irroitella, vedä viimeinen veto all out, muuten hillitysti siihen saakka! Loppuun vielä huolellinen verryttely ennen palauttavaa munkkia ulkoilumajalla.


Paloheinän mäkivetoihin sopiva reittikartta Movescountista.

Please reload

Kuumimmat

Elokuussa 2020 alkavat juoksuryhmät

August 3, 2020

1/2
Please reload

Tuoreimmat