Laktaattitesti - Juoksijan tasotesti henkilökohtaisten sykerajojen määrittämiseen

Haluatko treenata järkevämmin oikeilla tehoalueilla ja vauhdeilla? Kiinnostaako sinua omat syketasosi? Jos vastasit kyllä, Runner’s High:n laktaattitesti on sinua varten! Älä luota henkilökohtaisia ominaisuuksia huonosti huomioiviin laskureihin, vaan tule selvittämään juuri sinun aerobinen ja anaerobinen kynnystasosi Runner’s High:n juoksijan tasotestiin.

Laktaattitestejä järjestetään tällä hetkellä toimipisteessämme Helsingissä osoitteessa Kap Hornin Katu 7.

Seuraavat vapaat testiajat löydät ilmoittautumislomakkeelta.

Testin hinta on 139 €.

Lisätietoja? Ota yhteyttä:

Puhelin: +358 44 205 0310

Sähköposti: valmennus@runhigh.fi

Seuraavat testiajat

Seuraavat testipäivät Jätkäsaaressa näet ilmoittautumislomakkeelta. Testejä on suoraan varattavissa lähes jokaiselle arkipäivälle pääosin klo 8:00-19:00.

Jos mikään avoinna oleva testiaika ei sovi sinulle, ehdotathan meille tarvittaessa muita sinulle sopivia aikoja.

Varaa aikasi tai ehdota testiaikaa ilmoittautumislomakkeella.

Testistä

Alta löydät lisätietoja ja usein kysyttyjä kysymyksiä testistä
  • Laktaattitesti suoritetaan standardiolosuhteissa juoksumatolla
  • Laktaattitesti koostuu noin 5-8 neljän minuutin vedosta ja kestää noin 40-60 minuuttia loppuverryttelyineen
  • Sykemittari ja muu tarvittava välineistö järjestäjän puolesta

Testiraportti sisältää mm.

  • Kynnysmääritykset (aerobinen ja anaerobinen kynnys)
  • Ohjeistetut sykealueet harjoitteluun
  • Arviot kilpailutuloksista
  • Sanallinen arvio kestävyyskunnosta ja ohjeistus jatkoharjoitteluun
  • Vertailu aiempiin testituloksiin (jos käynyt Runner’s High:n testissä aiemmin)
  • Testi sopii kenelle tahansa juoksua edes jossain määrin säännöllisesti harrastavalle aloittelijasta kilpajuoksijaan
  • Testivauhdit määrittyvät henkilökohtaisesti tason mukaan
  • Mikäli et ole aiemmin selvittänyt henkilökohtaisia sykerajojasi, paras hetki tulla testiin on nyt. Tästä poikkeuksena, että mikäli sinulla on alla pidempi juoksutauko, suosittelemme noin parin viikon harjoittelua pohjille.
  • Jos olet ollut aiemmin testissä, kannattaa testi uusia noin 4-12 kuukauden välein, tai kun aloittelee uutta harjoituskautta, tai kun on saanut hyvää harjoittelua alle muutaman kuukauden ja haluaa katsoa miten on edistynyt
  • Testituloksia vertailemalla voi parhaiten seurata kunnon kehittymistä ja harjoittelun onnistumista pitkällä aikavälillä
  • Testi järjestetään juoksumatolla Runner’s High:n toimitiloissa osoitteessa Kap Hornin Katu 7, 00220 Helsinki
  • Mahdollisuus suihkussa käyntiin testin jälkeen

Mitä asiakkaamme sanovat Juoksijan Tasotestistä?

Kysyimme asiakkailtamme Facebookissa miksi sykerajojen määrittäminen Runner’s High:n Juoksijan Tasotestissä kannattaa:

Jos haluaa kehittyä ja treenata tavoitteellisesti, on hyvä tietää sykealueet, millä milloinkin kuuluu treenata 🤗 itse käyn kerran vuodessa RH:lla selvittämässä asian, niin ei tarvitse mennä mutu-tuntumalla 👌
Tiina
Olen pikkutarkka treenaja ja tasotesti on mulle ehdoton, jotta tiedän, että treenaan sykkeiden mukaan oikein. Toki testi näyttää hyvin myös sen hetkistä kuntotasoa ja omia heikkouksia/vahvuuksia eri sykealueilla.
Noora
Kuten moni muukin, olen treenannut aikaisemmin liian kovilla tehoilla, kun eihän sellainen "missään ei tunnu" treeni mitään treenausta ole. Jokaisen päivän ei tarvitse olla MK-päivän, vaan muitakin tehotasoja on, jotka ovat tärkeämpiä omalle kehitykselle. Tasotesti antaa tähän eväät.
Markku
Tasotesti kuulostaa aloittelevasta juoksijasta hifistelyltä, mutta erityisesti aloittelijalle sitä suosittelisin. Kävin itse ensimmäistä kertaa 2016 loppuvuodesta kun (ympärivuotista) juoksemista aloittelin, ja testin perusteella oli helpompi ymmärtää mistä eritasoisissa treeneissä (pk1/pk2, vk1/vk2 ja mk) on kyse. Testipalautteesta saa erinomaiset ohjeet harjoittelun tueksi, ja on erittäin mielenkiintoista saada aika-arvio omista kympin ja puolikkaan kisatuloksista, joihin testin perusteella voisi yltää.
Laura
Olen käynyt useissa eri tasotesteissä ja kynnykset ovat vaihdelleet yli 20 ”lyöntiä” eri eri testien/ testaajien välillä. RH:n testit on osoittautuneet lähämmäksi oikeaa, kun vertaan maksimi suoritustasoon kisatilanteissa esim puolimaratoneilla.
Erkki
Kehitystä on kyllä tapahtunut sen jälkeen, kun ryhdyin harjoittelemaan oikeilla sykealueilla! Aiemmin juoksin aina liian lujaa ja korkeilla sykkeillä.
Kati
Ensimmäisessä tasotestissä käyty noin 1kk sitten. Helpotti omaa treenaamista kun tietää millä sykealuella treenaaminen kehittää itseään parhaiten! Kannattaa käydä!
Eevamaija
Tasotesti antaa tietoa osa-alueista, joita pitäisi kehittää. Ja testissä pitäisi käydä säännöllisesti, suosittelen!
Kaarina
Tasotestissä käyty ja kohta menossa taas. On hyvä tietää faktaa sykkeistä. Itsellä jos treenaan pppp fiiliksellä, pystyn kyllä puhumaan helposti, vaikka sykkeet on jo reilusti vk alueella. Eli treenaisin liian kovaa, jos sykerajat ei olisi tiedossa. Nyt kehitystä tulee, mutta ei tule liikaa kuormitusta.
Mari
Kolme kertaa RH:n tasotesti käyty ja 4. suunnitteilla viim. alkuvuodesta - tuloksissa monesti yllättänyt miten on tullut treenattua liian kovilla tehoilla ja laiminlyötyä sitä kaiken tekemisen kivijalkaa eli peekoota. Palauttaa mukavasti maanpinnalle eikä se tekeminenkään iän myötä säily samanlaisena, siksikin hyvä päivittää tilanne niin ei tarvitse kauden ulosmittauksessa sitten ihmetellä miksei kulje vaikka on treenannut niin kovaa että jalat ei enempää jaksa...
Kimmo