Puolimaratonkoulu

Helsinki, Vantaa, Espoo, Turku, Tampere, Jyväskylä, Lappeenranta, Kuopio

Seuraavat puolimaratonkoulut käynnistyvät marraskuussa 2021. Ja kausi kestää aina ensi vuoden kesäkuulle saakka. Nyt mukana on myös uusia kohteita pääkaupunkiseudun ulkopuolelta! Tervetuloa mukaan myös Tampere, Turku, Jyväskylä, Kuopio ja Lappeenranta!

Seuraavat puolimaratonkoulut käynnistyvät Helsingissä 2.11., Vantaalla 8.11., Espoossa 9.11., Turussa 10.11., Lappeenrannassa 10.11. ja Kuopiossa 10.11.2021. Jyväskylän ja Tampereen alkamisajankohdat vielä avoinna.

***

Runner’s High:n Puolimaratonkoulut ovat erimittaisia kokonaisuuksia, joissa treenataan ryhmissä kohti tulevia juoksutapahtumia. Kurssien pituudet ja treenimäärät vaihtelevat, mutta yhteistä niille on kattava paketti harjoituksia laadukkaassa valmennuksessa. Puolimaratonkouluissa voit osallistua joko pelkästään treeneihin tai ottaa oheen myös henkilökohtaisen omat tavoitteet, tason ja aikataulut huomioivan treeniohjelman.

Puolimaratonkoulut ovat suunnattu harrastejuoksijoille ja kuntoilijoille, joiden tähtäimessä on juosta puolimaraton noin aikaväliin 1:45-2:15 (tai muu matka vastaavalla vauhtitasolla). 

Vauhdikkaampia treenikokonaisuuksia pääkaupunkiseudulla etsiville suosittelemme keskiviikon treeniryhmiämme (juoksuklubi, Challenge, Elite), joista löytyy kaikille vauhdeille tarjontaa sekä myös puolimaratonille ja maratonille valmistavia treenejä.

Lisätietoja? Ota yhteyttä:

Puhelin: +358 44 205 0310

Sähköposti: valmennus@runhigh.fi

Puolimaratonkoulu

Valmentajat

Puolimaratonkoulun valmennuksesta vastaavat Runner’s High:n kokeneet juoksuvalmentajat.

Tutustu valmentajiimme klikkaamalla tästä.

Sisältö

Seuraavat Puolimaratonkoulut alkavat Marraskuussa 2021.

  • Harjoitukset ja luennot (yhteensä 16 kpl) kesäkuulle asti asiantuntevien valmentajien johdolla 2-3 kertaa kuukaudessa (Vaihtelee aloitusajankohdan ja treenipaikan mukaan. Katso tarkemmat aikataulut alempaa sivulta) – treenit ja sisällöt suunniteltu auttamaan sinua juoksutavoitteesi saavuttamisessa!
  • Harjoitukset kestävät 60-75 minuuttia. Ennen harjoitusta tehdään omatoiminen noin 10-15 minuutin verryttelyhölkkä. Katso kurssien tarkempi sisältö ja aikataulut sivun alaosasta kurssien aikataulu -osiosta.
  • Jos sinulla jää treeni väliin, voit korvata sen mahdollisuuksien mukaan joko toisessa Puolimaratonkoulun ryhmässä tai Runner’s High:n Juoksuklubin treeneissä. Valmentaja antaa mielellään lisätietoa korvaamisesta.
  • Etänä suoritettavat luennot saatavilla myös nauhotteina jälkikäteen
  • Huippujuoksijat ja -valmentajat valmentajina
  • Oma Facebook-ryhmä osallistujille kysymyksiä ja henkistä tukea varten
  • Harjoitukset kestävät 60-75 minuuttia. Ennen harjoitusta tehdään omatoiminen noin 10-15 minuutin verryttelyhölkkä. Katso kurssien tarkempi sisältö, aikataulut ja treenipaikat sivun alaosasta kurssien aikataulu -osiosta.
Haluatko täydentää Puolimaratonkoulua henkilökohtaisella valmennuksella, juoksutekniikkakurssilla tai Juoksijan Tasotestauksella? Kurssin kylkeen voit tilata esimerkiksi seuraavat lisäpalvelut:
 

Ilmoittautuminen, hinta ja maksutavat

Puolimaratonkoulun hinta on 245 €*

*Nuorisoalennus 25-vuotiaille ja sitä nuoremmille -20 %.

Maksutavat: verkkopankki, luottokortti, lasku tai liikuntaedut

Ilmoittautuminen on sitova, mutta sen voi tarvittaessa siirtää tuleville kursseille.

Early Bird -tarjouksena 12.9. mennessä ilmoittautuneille Helsinki Half Marathon 2022 – tai Helsinki10 2022 -ilmoittautuminen kaupan päälle.

Seuraavat Puolimaratonkoulut ja niiden aikataulut

Puolimaratonkoulu Helsinki

Viikko 44
Puolimaratonkoulun avaus ja avausluento aiheena Juoksuharjoittelun perusteet (etänä, saa käyttöön myös nauhoitteena jälkikäteen). Mahdollisuus myös liveluentoon 8.11. sekä 10.11.

Viikko 46
Juoksutekniikkaharjoitus
– Henkilökohtainen juoksutekniikkatsekkaus ja perustekniikkaharjoitteet

Viikko 48
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 50
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 1
Mäkijuoksuharjoitus

Viikko 3
Talvijuoksuharjoitus

Viikko 5

Viikko 7
Tonnit

Viikko 9
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 11
Luento (Etäluento. Kyselytunti, osallistujia askarruttavia treeniasioita, saatavilla myös nauhoitteena)

Viikko 13
Nopeuskestävyysharjoitus

Viikko 15
Juoksijan lihaskuntoharjoitus

Viikko 17
Pyramidiharjoitus (rytmiharjoitus)

Viikko 19
Vauhtikestävyystoistot

Viikko 21
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 23
Päätöstreeni (tapahtumaan valmistava harjoitus)

 

Puolimaratonkoulu Espoo

Viikko 44
Puolimaratonkoulun avaus ja avausluento aiheena Juoksuharjoittelun perusteet (etänä, saa käyttöön myös nauhoitteena jälkikäteen). Mahdollisuus myös liveluentoon 2.11., 8.11., sekä 10.11.

Viikko 46
Juoksutekniikkaharjoitus
– Henkilökohtainen juoksutekniikkatsekkaus ja perustekniikkaharjoitteet

Viikko 48
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 50
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 1
Mäkijuoksuharjoitus

Viikko 3
Talvijuoksuharjoitus

Viikko 5

Viikko 7
Tonnit

Viikko 9
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 11
Luento (Etäluento. Kyselytunti, osallistujia askarruttavia treeniasioita, saatavilla myös nauhoitteena)

Viikko 13
Nopeuskestävyysharjoitus

Viikko 15
Juoksijan lihaskuntoharjoitus

Viikko 17
Pyramidiharjoitus (rytmiharjoitus)

Viikko 19
Vauhtikestävyystoistot

Viikko 21
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 23
Päätöstreeni (tapahtumaan valmistava harjoitus)

 

Puolimaratonkoulu Vantaa

Viikko 45
Puolimaratonkoulun avaus ja avausluento aiheena Juoksuharjoittelun perusteet (etänä, saa käyttöön myös nauhoitteena jälkikäteen). Mahdollisuus osallistua luennolle myös 10.11. klo 18.

Viikko 47
Juoksutekniikkaharjoitus
– Henkilökohtainen juoksutekniikkatsekkaus ja perustekniikkaharjoitteet

Viikko 49
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 51
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 2
Mäkijuoksuharjoitus

Viikko 4
Talvijuoksuharjoitus

Viikko 6

Viikko 8
Tonnit

Viikko 10
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 12
Luento (Etäluento. Kyselytunti, osallistujia askarruttavia treeniasioita, saatavilla myös nauhoitteena)

Viikko 14
Nopeuskestävyysharjoitus

Viikko 16
Juoksijan lihaskuntoharjoitus

Viikko 18
Pyramidiharjoitus (rytmiharjoitus)

Viikko 20
Vauhtikestävyystoistot

Viikko 22
Tapahtumaan valmistava harjoitus

Viikko 24
Juoksutekniikkaharjoitus

 

Puolimaratonkoulu Lappeenranta

Treenit ja luennot lähtökohtaisesti aina klo 18.00 keskiviikkoisin.

Viikko 45

Puolimaratonkoulun avaus ja avausluento aiheena Juoksuharjoittelun perusteet (etänä, saa käyttöön myös nauhoitteena jälkikäteen)

Viikko 47
Juoksutekniikkaharjoitus
– Henkilökohtainen juoksutekniikkatsekkaus ja perustekniikkaharjoitteet

Viikko 49
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 51
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 2
Mäkijuoksuharjoitus

Viikko 4
Talvijuoksuharjoitus

Viikko 6

Viikko 8
Tonnit

Viikko 10
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 12
Luento (Etäluento. Kyselytunti, osallistujia askarruttavia treeniasioita, saatavilla myös nauhoitteena)

Viikko 14
Nopeuskestävyysharjoitus

Viikko 16
Juoksijan lihaskuntoharjoitus

Viikko 18
Pyramidiharjoitus (rytmiharjoitus)

Viikko 20
Vauhtikestävyystoistot

Viikko 22
Tapahtumaan valmistava harjoitus

Viikko 24
Juoksutekniikkaharjoitus

 

Puolimaratonkoulu Kuopio

Treenit ja luennot lähtökohtaisesti aina klo 18.00 keskiviikkoisin.

Viikko 45

Puolimaratonkoulun avaus ja avausluento aiheena Juoksuharjoittelun perusteet (etänä, saa käyttöön myös nauhoitteena jälkikäteen)

Viikko 47
Juoksutekniikkaharjoitus
– Henkilökohtainen juoksutekniikkatsekkaus ja perustekniikkaharjoitteet

Viikko 49
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 51
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 2
Mäkijuoksuharjoitus

Viikko 4
Talvijuoksuharjoitus

Viikko 6

Viikko 8
Tonnit

Viikko 10
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 12
Luento (Etäluento. Kyselytunti, osallistujia askarruttavia treeniasioita, saatavilla myös nauhoitteena)

Viikko 14
Nopeuskestävyysharjoitus

Viikko 16
Juoksijan lihaskuntoharjoitus

Viikko 18
Pyramidiharjoitus (rytmiharjoitus)

Viikko 20
Vauhtikestävyystoistot

Viikko 22
Tapahtumaan valmistava harjoitus

Viikko 24
Juoksutekniikkaharjoitus

 

Puolimaratonkoulu Tampere

Viikko 44
Puolimaratonkoulun avaus ja avausluento aiheena Juoksuharjoittelun perusteet (etänä, saa käyttöön myös nauhoitteena jälkikäteen)

Viikko 46
Juoksutekniikkaharjoitus
– Henkilökohtainen juoksutekniikkatsekkaus ja perustekniikkaharjoitteet

Viikko 48
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 50
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 1
Mäkijuoksuharjoitus

Viikko 3
Talvijuoksuharjoitus

Viikko 5

Viikko 7
Tonnit

Viikko 9
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 11
Luento (Etäluento. Kyselytunti, osallistujia askarruttavia treeniasioita, saatavilla myös nauhoitteena)

Viikko 13
Nopeuskestävyysharjoitus

Viikko 15
Juoksijan lihaskuntoharjoitus

Viikko 17
Pyramidiharjoitus (rytmiharjoitus)

Viikko 19
Vauhtikestävyystoistot

Viikko 21
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 23
Päätöstreeni (tapahtumaan valmistava harjoitus)

 

Puolimaratonkoulu Turku

Treenit ja luennot lähtökohtaisesti aina klo 18.00 keskiviikkoisin.

Viikko 45

Puolimaratonkoulun avaus ja avausluento aiheena Juoksuharjoittelun perusteet (etänä, saa käyttöön myös nauhoitteena jälkikäteen)

Viikko 47
Juoksutekniikkaharjoitus
– Henkilökohtainen juoksutekniikkatsekkaus ja perustekniikkaharjoitteet

Viikko 49
Juoksutekniikkaharjoitus

Viikko 51
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 2
Mäkijuoksuharjoitus

Viikko 4
Talvijuoksuharjoitus

Viikko 6

Viikko 8
Tonnit

Viikko 10
Vauhtikestävyysharjoitus

Viikko 12
Luento (Etäluento. Kyselytunti, osallistujia askarruttavia treeniasioita, saatavilla myös nauhoitteena)

Viikko 14
Nopeuskestävyysharjoitus

Viikko 16
Juoksijan lihaskuntoharjoitus

Viikko 18
Pyramidiharjoitus (rytmiharjoitus)

Viikko 20
Vauhtikestävyystoistot

Viikko 22
Tapahtumaan valmistava harjoitus

Viikko 24
Juoksutekniikkaharjoitus

 

Seuraavat juoksukurssit